Защо купуваме: Науката за пазаруването (ново допълнено издание)

Автор: Пако Ъндърхил
Рейтингът се формира от продажбите в системата на Хеликон

Коментари: 0

Издател Locus
Преводач Десислав Джарков; Марина Георгиева
Брой страници 375
Година на издаване 2022
Корици меки
Език български
Тегло 466 грама
Размери 14x22
ISBN 9789547833241
Баркод 9789547833241
Категории Технология и психология на бизнеса, Икономика, Книги

Пако Ъндърхил, гуруто революционер в ритейл сектора, се завръща с напълно преработено издание на класическия бестселър за непрекъснато развиващата се потребителска култура. Тук ще прочетете свежи наблюдения и важни уроци относно най-новите тенденции в търговията. Той разглежда моделите на Amazon и iTunes, а също и ефектите на глобализацията върху световните развиващи се пазари.

Това преработено издание представя:

- Последните тенденции в онлайн търговията – правилните, но и неправилните подходи на търговците и начините, по които почти всяка компания може да подобри нивото си на обслужване.

- Обиколка на най-новаторските в света магазини, молове и търговски пространства – повечето от които “изникват” в държави, чиито граждани все още не са свикнали да притежават голямо богатство. Огоромна ски писта на закрито привлича клиентите в дубайски мол; свръхлуксозен магазин в Сао Паоло предлага на клиентите си лични купувачи, а в търговски център в Южна Африка може и да карате сърф.

В това ново издание ще откриете съвети как да задържите променящите се клиенти, които вече сте привлекли, а също и как да очаровате нови ентусиасти и фенове.

В стремежа си да разкрие какво кара съвременния купувач да действа, Ъндърхил обяснява най-различни феномени, често останали незабелязани:
Как добре поставена кошница за пазаруване може да превърне малка покупка в значителна продажба;
Какво представлява факторът побутване отзад и как той може да доведе до срив на продажбите;
Как работещите жени довждат до промяна в подредбата на артикулите;
Как ефектът на бумеранга прави разполагането на продуктите още по-предизвикателна задача.


Пако Ъндърхил = Шерлок Холмс за търговците!
San Francisco Chronicle 

Все още няма мнения за тази книга.

Напиши коментар

Ще бъдат допускани само мнения свързани с конкретния продукт или автор.

Ще бъдат изтривани мнения:

  1. Съдържащи обидно или нецензурно съдържание
  2. Написани само с главни букви
  3. Написани на латиница
  4. Съдържащи препратки към други сайтове.

Други въпроси и мнения моля, изпращайте на [email protected]

Науката за пазаруване е хибридна дисциплина - донякъде физическа, донякъде социална и донякъде наука въобще, защото част от нея е изкуство. Тя обаче винаги е практически насочена.  "Защо купуваме" е адски забавна книга. Детайлно са описани всички психологически хватки на дълбокото море на маркетинга, както и психологията на клиента. От нея разбираме, защо дъвките и бонбонките винаги се подреждат около касите. Или защо магазините са подредени като за жени (и още по-важното, ако ще правиш магазин намери си жена за консултант). Защо козметиката за възрастни дами винаги е на нивото на погледа на очите. Колко е важно да познаваш конкуренцията и интериора на магазините им. Или защо безплатните торбички са важни. Книгата на Пако Ъндърхил е само началото на пътуване в определена посока. "Защо купуваме" е един много полезен пътеводител, който предлага съвети за това как да се адаптираме към променящия се потребител и как успешно да го насочим в тази посока - поската на пазаруването.



Петя Димитрова, Хеликон - Бургас

Случвало ли ви се е да влезете в магазин за един пакет царевица, а да излезете с кошница с продукти за 25 – 30 лв? На мен – да , случва ми се поне 3 пъти седмично. И все си мислех, че сигурно съм ненаситна и безотговорна прахосница. Обаче , четейки  “Защо купуваме”, осъзнах, че действията ми всъщност се направляват по много фин начин – абсолютно неуловим за мен. Защото “НЕЩО” ме кара да минавам от щанд на щанд; “НЕЩО” ме кара да мисля, че даденият продукт ми е необходим; а и “НЕЩО“ ме кара да се чувствам толкова приятно в този магазин …

“ Защо купуваме” всъщност разкрива кои са тези “неща”, които управляват действията ни и определят емоциите ни когато пазаруваме. Тя може да ни предпази от нежелани въздействия върху психиката и джоба. Или пък да ни помогне да спечелим от същите тези техники за манипулация.

Прочетете книгата и ще разберете как пространството и цветовете определят накъде посягате и какво приковава вниманието.

Прочетете и ще разберете каква е логиката в подреждането и излагането на артикулите.

Ще се запознаете с някои механизми за манипулиране, за които не сте и подозирали, че се прилагат върху вас като клиент.

Невена Табакова, Хеликон Пловдив - Център

Изключително интересна книга. Тя е много полезна, както за купувачите, така и за продавачите. Голяма част от хората не се замислят колко много дребни на пръв поглед действия успяват да ни манипулират при вземането на решения при  покупка. Авторът неслучайно е сложил подзаглавието  - „ науката за пазаруването“.

Диана Атанaсова - книжар, Хеликон - Варна, Пикадили Парк